Mechanicy i spawacze już zacierają rączki :D A tak na serio, nieraz widzi się starego golfa iv w bardzo dobrym stanie na drogach i u nas generalnie jest sporo starszych autek. Wygląda na to, że trzeba będzie pozyskiwać lit z kosmosu za 20 lat :)
@Juliusz Kociński czyli jesteś za wprowadzeniem elektryków, zamiast dalej utrzymywania benzyniaków? Jak tak to nie jesteś prawdziwym motoryzacyjnym fanem.
@Ktoś Od cholery Dwutlenku węgla / gazów cieplarnianych - owszem. Ale akurat w przemyśle energetycznym tego bardzo pilnują i konkretnie smogu nie produkują (to, co za niego odpowiada jest tam oczyszczane)
I przecież do wyprodukowania energii są może zapory prądo twócze i elektrownie wodne Ale nie zapomnijmy że są też elektrownie które emitują dużo smogu aby wyprodukować Energię
@Nieczerwony To prawda! Ma niewolniczą mentalność! Sama widziałam jak dziewczyna w sklepie wzięła bluzkę z wieszaka i poszła do sprzedawczyni SPYTAĆ się czy może iść do przymierzalni i ją przymierzyć. Łoł! Dawniej NIKOMU nie przyszło by to do głowy! Jak można się uniżenie pytać o coś tak oczywistego??
@michal trybus Pustych dróg, możliwości zaparkowania wszędzie i bezpłatnie, fajnego życia towarzyskiego, ciekawych filmów (kino skończyło się w połowie lat 80tych) i wielu innych rzeczy...
No Problem. Od maseczek , przez auta do tony innych bzdur, i to nie jest tylko UE, to jest jakaś ogólna tendencja ostatnio. ponoć im słabsza władza tym silniejsza kontrola. I para idzie w gwizdek - policja uzbrojona a drogi dziurawe. utrzymanie "porządku" kosztuje, a najbardziej zdolni i pracowici uciekają pod nawałem obowiązków - nawet zamknięcie granic nie pomogło. Zresztą jak pamiętamy z komuny jak nie uciekną do Taiwanu to uciekną "wewnetrznie" - po co pracować dla korpo robiącej fajne auta jak można grać w GTA , zajmować się teorią muzyki albo cokolwiek innego - im inteligentniejsza osoba tym więcej metod ucieczki od ucisku znajdzie .
Warto jeszcze wspomnieć, że nowe samochody są budowane tak, że przy przebiegu około 170 -230 tys, będziesz miał kosztowną usterkę, której przy starszych konstrukcjach nie było, albo były do małej, taniej naprawy. Teraz jest tak, że trzeba rozważać zakup następnego samochodu. Mam wrażenie, że traktuje się nas jak durni do płacenia. Nie jest to tylko w temacie samochodów.
Autor materiału, to prawdziwy miłośnik motoryzacji. Mam na myśli końcówkę filmu, zakup i zadbanie o spaliniaka, aby zachować choć część historii dawnej motoryzacji. Fajne wideo. Dzięki :)
@Amciu Am Nie zrozum mnie źle, doskonale wiem i widzę efekt cieplarniany. Tylko ktoś tu chyba próbuje w przypadku motoryzacji ukręcić niezłe lody dla siebie bo akurat ma dostęp do automatu. Stare kopciuchy albo nie sprawne pojazdy oczywiście powinny zniknąć ale robić z aut smartfony które wymieniamy co 2-3 lata to chyba nie tędy droga moim zdaniem. Nie wspominając o zachodnim trendzie na zamykanie elektrowni atomowych na rzecz gazowych...
Ekoreżim. Nie mniej jednak, zmiana klimatu i przyśpieszenie oraz wzmocnienie efektu cieplarnianego jest faktem potwierdzonym przez konsensus naukowy specjalistów. Mamy potworny problem z klimatem i nie do końca wiadomo jak przełoży się to na życie kolejnych pokoleń, ani jak sobie z tą zmianą poradzimy wszyscy my jako ludzie ale też reszta biosfery.
Poza tym zasięgi tych aut są znacznie ograniczone a to gwarantuje większą kontrolę !!! Auto spalinowe zatankujesz i jedziesz dalej a to pseudo eko musisz ładować kilka lub kilkanaście godzin !!!
@Dawid Jastrzebski Ja mam w dupie twoje działanie przedsiębiorstw. Ja nie oddam w ładnej wolności i swobody oddychania żeby ktoś sobie mógł kebaby sprzedawać. Rozumiem, że jak co powiedzą, że masz chodzić bez spodni żeby sklepy mogły być otwarte to też to zrobisz bez zająknięcia? Ważne co pan powie a piesek już skacze. Zaś się kurwa dziwić że ten świat jest jaki jest jak pelno w nim niewolników.
@Piotr Rutkowski mają zapobiegać temu samemu. Nie jestem zwolennikiem tych restrykcji i zakazów, ale jeżeli dzięki temu przedsiębiorcy będą mogli normalnie działać to mi korona z głowy nie spadnie jak założę te maskę. Idź płakać dalej, tylko tyle potrafisz. Nic od siebie, a wszystko dla siebie.
Volvo V70 pierwszej generacji, ew. jego starszą siostrę "bliźniaczkę" - 850. Jak ktoś lubi siedzieć okrakiem na rakiecie - to w wersji "turbo". To są auta, w których czujesz się królem. I Ty rządzisz, a nie "wynalazki", "ograniczniki" i "asystenty"!
@NaN Null W Polsce? Popatrz na ulice i komentarze. Dla Kowalskiego Golf 1.9TDI, dla młodego Golf GTI, dla rodziny Passat 1.9/2.0TDI (najlepiej kombi), dla dziadków i na miasto Polo 1.4. Poza VAG, nie jest ciekawie. ;)
@Piotr Tuszyński jechałam wczoraj nowym fiatem, ma dla"bezpieczeństwa" zamontowany system kontroli trakcji ;-) gdybym nie miała za sobą kilku dobrych lat doświadczeń, to bym sie przy pierwszym zwężeniu drogi z powodu remontu, zabiła, a jak nie ja to skasowałabym kilka samochodów, bo to debilne auto samo skręca kierownicę, nie można tego wyłączyć i czujesz sie jakbyś jechał w poślizgu, pasażerowie mi sie porzygali, ja prawie ogłuchłam od piskania info o powrocie na swój pas, do tego jakiś debilizm o trzymaniu rąk na kierownicy, piszczy to w najmniej oczekiwanym momencie i wcale nie wtedy jak tej kierownicy nie trzymasz
Super materiał. Ostatnie zdanie bardzo ważne. Utrzymać dobre auto w stanie nienagannym, a nie napędzac kupowanie i zarazem złomowanie czegoś co spełnia pdeudo normy .
Cześć. Byłoby super, gdyby w przypadku mówienia o badaniach (np. 12:30), i innych tego typu rzeczach, linki do odpowiednich artykułów pojawiały się w opisie :)
@NaN Null gdyby ludzie jednak czytali i nie pisali bez oglądnięcia, to nie byłoby połowy dramatów na świecie, a tak to po co dawać znać, że się jest dyletantem?
@NaN Null Zaskoczę cię - ja często czytam :) Poza tym wrzucanie źródeł automatycznie podnosi wiarygodność filmu, ponieważ wiemy że autor podwójnie musi mieć pewność że nic nie przekręci, lub błędnie nie zinterpretuje - bo każdy w końcu może sprawdzić sam podane dane. I będzie lipa jak się okaże że jego źródła twierdzą inaczej 😉
A po co? Tego i tak nikt nie czyta. Niektórzy to komentarz piszą nawet bez oglądania filmów. A pisanie pod artykułem po treści samego leada toż to "norma". Kij z tym, że lead to clickbait i z treści wynika coś kompletnie przeciwnego.
Twój film jest bardzo dobrze zbudowany. Na początku myślałem że opowiesz o jakiś małych pierdołach, ale po 15 minucie towarzyszyło mi uczucie jakbym o 2 w nocy sam w domu oglądał mocny horror.
@Marcin Marcin Masz w sunie rację. Ten jestem jak najbardziej za tymi systemami wspomagającymi jazdę, ale te czarne skrzynki przyprawiają mnie o drgawki
@MZ flighter Fajnie się jeździ za kierownicą, dopóki ktoś z rodziny nie zginie w wypadku. Radość z jazdy nie jest warta więcej niż życie, które da się stracić tylko raz.
@Fedurrr Ass Dodam jeszcze że jest rok 2021, i istnieją technologie produkcji o jakich się filozofom nie śniło w latach 70. Dużo części w ogóle nie jest opatentowanych z różnych powodów - np. takiego że żeby coś opatentować to trzeba ten patent złożyć, przez co staje się publiczny. w latach 70 zaznajomienie się z patentem oznaczało wizytę w biurze patentowym, w kraju w którym patent złożono. W 2021 patent ląduje na twoim ekranie po kilku kliknięciach, a soft typu scan2cad załatwia ci konwersję starego rysunku technicznego do gotowego modelu 3d dla np. solidworks kilkoma następnymi, używając sztucznej inteligencji do rozpracowania co trudniejszych haczyków nad którymi inżynier glowiłby się tydzień w latach 70. Ten sam plik wyślesz bez problemu do jakiejkolwiek firmy robiącej CNC, tokarni, czy druk 3d, również w żywicach i metalach. Gotową część odbierzesz w paczkomacie. Od lat 70 to jest przepaść - wtedy amatorskie wytworzenie części bez wstawania z łóżka to było raczej sci-fi. Tylko jakaś masowa produkcja miała sens, i większość patentów dokładnie tego dotyczy - nie samej konstrukcji części, bo większość już istniała od 1850 roku, ale metody jej masowej produkcji. Co do kupowania auta co 10 lat - ja mam benzynowe co ma ponad 20 i jeździ. Praktycznie nic przy nim nie robię poza tym co wchodzi w zakres normalnej eksploatacji typu oleje, płyny, hamulce. Czasem dupnie cewka od zapłonu, kiedyś wymienię po prostu na nową, bo zwykle zakładam po prostu następną znalezioną na szrocie. We Francji już jest prawo zakazujące planowanego postarzania produktów - bądźmy dobrej myśli że będzie respektowane. Z mojego doświadczenia z autami doszedłem że najprościej utrzymać auto stare i małe, do 1t. Wszystko się zwyczajnie mniej zużywa a części są tanie. Największym bólem takich aut są krótkie skrzynie biegów i kiepskie komputery z wąskopasmową sondą lambda. Ale nikt nie zabrania wsadzić tam nowego silnika, koszt zwykle poniżej 5000 z szampanem przy rozruchu w cenie.
@Fedurrr Ass Można tylko raz a proces i opłata mała nie jest. Niektóre firmy żyją nie ze sprzedanych aut a z części, i patentów nie przedłużają. Do tego firma która patent stworzyła musi istnieć - a wiele zbankrutowało już dawno (potworzyły się "grupy" ). To jest olbrzymi rynek, nie garstka "pasjonatów"😅. Wg. mnie elektryki to bańka - produkcja aut na kredyt, tak żeby zarobili producenci baterii i spekulanci na cenach metali do produkcji baterii i elektroniki . Jak widać bańka działa świetnie.
@Piotr Curious patenty można przedłużać za kolejna opłata. Tu bardziej chodzi o opłacalność produkcji dla może garstki pasjonatów. Prawda jest taka że u nas kupuję się auta z przedziału 5 do 10lat nowsze to głównie leasing czy kupno na firmę jeśli chodzi o lepsze auta. Za 2 lata moje główne będzie mieć 10lat i kupię znowu pewnie diesla w bogadszej wersji bo drugie auto benzyna które żona posiada to tylko same problemy. Zanim u nas wybudują na każdej stacji paliw stanowiska do ładowania elektryków, przy każdym hotelu markecie czy aptece to miną lata. Bo jak można wymagać kupna auta do którego paliwa nie ma w wolnym obrocie na każdym rogu. Fajnie to widać jak stoją elektryki po 2 godz 2 kolejne aby się doładować. Jako dojazd do pracy może by mi się opłacić z racji małego zasięgu ale żeby zwiedzać Europe albo dalej no sry.
Dzięki za film, przeraża mnie informacja nt. złomowania elektryków i ponownych zakupów. Wiedziałem, że ten "nowy" rynek nie będzie tak kolorowy jak go malują znając branżę motoryzacyjną. Szkoda, że już na starcie wydaje się to iść w złym kierunku
Bardzo fajny odcinek i wbrew pozorom napawa optymizmem! Tylko ten fail ze złomowaniem nowych elektryków nie wygląda najlepiej. Odważne decyzje narażone są na błędy, miejmy nadzieję, że uda nam się wyciągnąć lekcję z problemów Norwegii i naprawić tą sytuację.
@PL-UA czyli gdzie? W USA też wprowadzając eko, a Kanada czy Australia nas nie obchodzi, tam jest małe zaludnienie . Może Rosja z ich zasyfionym środowiskiem?
Dobrze ze za niedługo 18 i będę mógł spełnić moje motoryzacyjne marzenie i mam nadzieję że już mnie nie będzie na tym świecie gdy będą jedynie ekektryki, ci ludzie nam zabierają to co kochamy :(
problemem moze byc nie fakt ze bedziemy posiadac fajne auto z przedziału wiekowego ktory podales, ale to ze wymysla taki podatek lub podniosa OC za taki samochod , ze wyskoczymy z kapci. Zechca to nas wylecza ze starych aut. pozdrawiam
@pinxor 75 Błąd. Mimi aliści postulują posiadanie minimalnej ilości rzeczy. Prawie puste mieszkania, mało ubran itd. Natomiast nie postulują zniesienia prawa własności.
Co za czasy. Zawsze uważałem że latala 90e do roku 2000 byly najlepszą erą fajnych samochodów. Plan na utrzymanie w superstanie starszego samochodu jak najbardziej popieram.
Ja jezdze BMW E34 z 1994r na LPG i kocham to auto. Mozecie mowic co chcecie ale planuje wstawienie tam elektryka. Ladowanie z solarow i cmoknijcie mnie w wydech 😁
16:08 - Co myślę na temat pomysłu obrażenia się na producentów i jazdy zabytkowym autem. *To UTOPIA* bo jak tylko stanie się to zauważalne też zostanie obłożone ograniczeniami, np podatkami jak auta sportowe przekraczające normę. Stare auta nie spełniając podstawowych norm bezpieczeństwa z czasem zostaną zakazane lub skierowane do przeróbki, że tylko karoseria zostanie zabytkowa!
@Jarek Kowalski no tak ale tylko w Londynie i w Birmingham. A nikt nigdy nie sprawdzał mi tego na drodze a przeglądy techniczne łatwo wykiwac. Może dla ciebie mieszkającego akurat w Londynie to jest problem ale dotyka to niewielu ludzi w całym UK. Więc nie ma co robić problemu. Tutaj w materiale jest podane że są kontrolę policji wyrywkowe na ulicach. Ja nie zauważyłem. Może w Niemczech co najwyżej Zole tam wkurwiaja ludzi
@Piotr Palka nikt według Ciebie tego nie kontroluje? System kamer. Wszystkie ulice wjazdowe mają kamery z systemem rozpoznawania tablic. Przejedź się do clean zone autem starszej generacji, to się przekonasz, czy system działa. Na pewno będę to rozszerzać na inne miasta, bo do dochodowe jest.
@Jarek Kowalski ale to masz tylko centrum Londynu i Birmingham w całym UK. Też mieszkam w UK nie mam żadnego problemu z tym. Nikt Też tego nie kontroluję więc łatwo można sobie to załatwić ( po polsku 😀) . Nie ma co przesadzać w UK narazie nie ma z tym problemu
Po tych informacjach umocniłem się w moim przekonaniu / teorii że Jeżeli politycy europejscy mówią że chodzi o ekologię to kłamią w 100% zniechęcają producentów z Azji i USA do oferowania modeli w UE to jeszcze był bym wstanie zrozumieć Ale np Jeżeli Toyota 1,8Hybryda która pali 4L/100 nie spełnia normy to jak może to robić VW z golfem lub Oktawią które palą od 5-9L/100? Do tego złomowanie elektryka po kolizji to już ABSURD To już olał ochronne środowiska ale gdzie tutaj jest EKONOMIA???
Dlatego stanąłem na rzęsach i w tym roku kupiłem 5.0 V8 bo nie wiadomo czy za dwa lub trzy lata bedzie to wogóle możliwe. Tak jak powiedziałeś w materiale zamierzam o niego dbać żeby służył mi jak najdłużej. W imie ekologi 😉
Powinieneś pomyśleć o zmianie nazwy kanału. Zawsze kojarzyłeś mi się z jakimś fanem vaga i unikałem kanału, dopiero obejrzany kilka miesięcy temu Twój filmik uświadomił mnie, że to nie prawda i tworzysz naprawdę dobry kontent. Myślę, że takich osób jest mnóstwo, przemyśl to. Materiał na wysokim poziomie.
Bo oni (obecnie chyba kolega nie występuje) z początku zajmowali się tematyką aut z grupy vag, poradniki różne, o diagnostyce, ciekawostki techniczne VW, a teraz przerzucili się na ogólne paplanie w stylu "Moto doradcy" czy "motoryzacji z innej perspektywy" a porzucili pracę mechaniczną, z laptopem oraz kwestie techniczne związane z VW, nazwa kanału nie ma obecnie nic wspólnego z tym co jest pokazywane
14:00 - można zauważyć że ekologia jest czasem tylko pretekstem do zmian mających na celu przyspieszenie postępu technologicznego, czyli rotacji modeli, na coraz lepsze i lepsze. Przez co naprawy są nie opłacalne.
Choć jestem całym sercem za elektrykami (zwłaszcza wodorowymi) , to akurat wszelkiego rodzaju zapędy państw europejskich do postarzania produktów i innych form zwiększania konsumpcjonizmu bardzo mnie denerwują. Tutaj całkowicie się zgadzam. Nie ma w tym żadnej ekologii.
Odnośnie posiadania tego super utrzymanego " igły" samochodu byłoby wszystko oki i wielu byłoby bardzo za, ale co będzie jak ci co tak dbają o nasze "dobro i zdrowe" nałożą kosmiczne podatki na nasze "igły" tak jak na te auta co Pan pokazywał na początku filmu które nie spełniają wymyślonych kolejnych nowych norm.
@Povagowani moze dobrze by z podzialem na jakieś kategorie, nie koniecznie klasy czy też budżet. Może być dla rodziny z psem, dla singli, dla lubiących wrażenia z jazdy, dla emerytów... no może bez tej 😉
@Gromosław Śmiały przeczytaj przemowę Stalina z 19 sierpnia 1939r 😉 w wyborach 1933r w Niemczech komuniści za prikazem wujka Stalina nie zawarli paktu z socjaldemokratami co było już jednoznaczne z wygraniem partii nazistowskiej Hitlera. Podsumowując 2WŚ to nie pomysł Hitlera a bardzo zmyślny plan Stalina na przejęcie kontroli nad Europą pozostając „tym dobrym”
@Lee Gia nie koniecznie, zobacz co było w Niemczech przed upadkiem muru berlińskiego, jak wyglądała strona niemiecka nad którą piecze mieli komuniści. Polska jako bardzo łakomy konsek nie została by podzielona, zapanowałby komunizm a cała władza zostałaby stracona a tak mieliśmy opcje ze ludzie chcący odbudowy Polski migli dalej pozostać w sferach rządzących i czekać na dogodny moment
Witam, bardo dobrze mówisz, ja już mam samochód który ma 21 lat, i jeździ bardzo dobrze, mało tego w garażu stoi już od 4 lat sprowadzone auto z 1999 roku przebiegiem 74800 kilometrów i czeka aż jego poprzednik padnie a jest to Honda i jeszcze pojeździ😉
Obawiam się, że mimo iż nasze spalinowe 4 kółka będą super utrzymane i dużo bardziej ekologiczne od elektryków czy aut na wodór czy jakiekolwiek inne paliwo, to i tak dojdzie do tego, że unia zakaże sprzedaży benzyny czy diesla i będziemy oglądali je tylko w garażu lub przed blokiem plując sobie w brodę jak kiedyś wyglądała motoryzacja i ile włożyliśmy kasy w jej rdzewiejący pomnik.
@Krzy Siek Tak, wówczas zamiast zostać rozjechanym przez człowieka, zostaniesz rozjechany przez bzyczący złom spod znaku Tesli. Ludzie w Teksasie na własnej skórze przekonali się o Twoich "autonomicznych samochodach", które odsyłają ich na tamten świat. Pełny autopilot w niedalekiej przyszłości to taka sama bujda dla idiotów, jak kolonizacja Marsa.
@Krzy Siek autonomiczne pojazdy są najbardziej niedorzecznym pomysłem jaki powstał. No może instagram dla piesków jest jeszcze głupszy. Autonomiczne auto, to symbol konsumpcjonizmu i snobizmu. Nie chcesz prowadzić auta, to zrób zakupy w sieci (również spożywkę), chcesz gdzieś jechać zamów taksówkę, nawet na dworzec czy lotnisko. Przyjedzie za maks 5 min. Używasz auta 20h na miesiąc, nie chcesz prowadzić samemu, daj sobie spokój. Kosztem tych 20h wrzucasz w obieg 1,5 tony śmieci na 700h miesięcznie. Zamawianie taksówki do pracy, do sklepu czy na dworzec, będzie dużo tańsze niż zakup autonomicznego auta i odjeżdżasz nadal spod domu. Ale oczywiście klient autonomicznego auta, będzie czuł się gorszy nie mając auta. Nie będzie mógł poruszyć modnego tematu, albo będzie musiał oddychać tym samym powietrzem co ludzie w 1 klasie pociągu czy kolesiem z ubera. Takie jest moje zdanie.
Fantastyczny program. Bardzo spodobala mi się Twoja konkluzja na koniec, dbanie o stare auta. A juz myslałem, że jestem jakimś przedpotopowym mamutem bo dokładnie tak samo myslałem. Pozdrawiam i zycze dalszych sukcesów w rozwoju programu.
@Bartek Lipczyński Osobiście nie uczestniczę w żadnych wyborach, gdzie większość głupców ma głos nad mniejszością mądrzejszych. A wybierani obiecują, zamiast powiedzieć czego już dokonali.
@netuserist @netuserist Tak ogólnie uważam. Z faktu ze jesteśmy w Unii wynika więcej złego niż dobrego. Każdy kto ogląda telewizje (kanały informacyjne) nieważne czy często czy sporadycznie jest podatny na manipulacje. Tylko obie strony są tak przyzwyczajone do swojej manipulacji że za propagowanie manipulacji uznają tylko stację przeciwną.
Moja T4 2.5tdi ma już 23lata a silnik w niej pracuje jak zegarek , mimo 570tys przebiegu ;) będę jeździł nią do ostatnich moich dni i z pewnością przeżyje setki nowych aut... ;)
Planuję zakup Mercedesa CLS drugiej generacji. 3,0L V6 diesel. 265 KM (195 kW) przy 3800 obr/min. 620 N•m przy 1600-2400 obr/min. 6,2s 0-100km/h. Mam zamiar zrobić go na igłę i cieszyć się nim przez lata. Ten film utwierdził mnie w planach zakupu.
@redizeli Powiem tak, po to rozmawiamy aby szukać rozwiązań. Gdybyśmy się poddali większości to już dawno bylibyśmy nazwiskiem na pomniku poległych albo numerkiem w kartotece gułagu. Trzeba sobie radzić. Co do ryzyka że tłum pozbędzie się środka transportu to wątpię bo życie i bieda zmusza ludzi do posiadania auta. nikt bogaty auta nie posiada - bogaci auta wynajmują, jeżdżą taksówkami, latają samolotami. Posiadanie gruza to zawsze garb. Co do pomysłów władzy to wątpię żeby kombinowali z obostrzeniami bo korona pokazuje że nie muszą - nikt już nie kwestionuje ich decyzji. Mogą iść po najmniejszej linii oporu i nikt nie zaprotestuje. Obecnie najmniejsza linia oporu dla Polski to zajęcie aut z tytułu stanu wojennego lub działań wojennych. Katastrofa klimatyczna i pandemia to wystarczający "powód" i władza nic więcej robić nie musi. Auta nie można też wyrejestrować jak w innych krajach więc nie ma tej linii obrony dla obywateli. Jakimś sposobem może być zakup ziemi za granicą, i rejestracja auta tam. Można tworzyć stowarzyszenia , np. przystąpić do automobilkubu za granicą. i tak obejść potrzebę indywidualnego posiadania kawałka ziemi, ew. działać z ludźmi bezdomnymi walczącymi o prawa człowieka - bezdomni mają duże schody z rejestracją pojazdu i akurat Polska wypada tutaj lepiej niż reszta europy bo u nas nie potrzeba mieć adresu i nie ma dyskryminacji. Na pewno nie zamierzam popadać w pesymizm - też dość długo żyję i gdybym słuchał tego co władza mi każe to nie tylko bym już dawno nie żył ale i miał zbrukane sumienie. Zawsze jest jakieś wyjście a jak nie ma to i tak trzeba próbować.
@Piotr Curious Myślę, że to jest myślenie życzeniowe. Ale oby ci się. Za długo żyję i życie skorygowało moje młodzieńcze idee i życzenia. A właściwie to ludzie zwani życiem. Patrzę na to co się wokół dzieje już od sześćdziesięciu lat, a najgłupszy nie jestem i jakąś tam wyobraźnię w połączeniu z odrobiną inteligencji także posiadam. 😁 A są to czasy gdy w jednym pokoleniu przeskakujesz z pióra maczanego w kałamarzu do pisania (właśnie teraz) tekstu na smartfonie. Kto tego nie przeżył nie rozumie o czym piszę. Dlatego patrząc i słuchając nie obietnic czy życzeń myśle i wyciągam wnioski. I nie tylko ja…
@redizeli Spokojnie. Autem się jeździ raczej między miastami niż po mieście, w miastach już teraz jest taki ścisk i dzicz że własnym autem sensu brak. Druga sprawa to "niespełnianie wymogów" - auta można przerabiać do woli - wymieniać silniki, dokładać katalizatory, przerabiać na LPG a nawet dokładać napęd elektryczny. Polski naród uparty, ludzie będą chodzić po urzędach, pytać, a do tego masz floty policji, straży, karetki, urzedasów, księży, i nie wmówisz mi ze ksiądz sprzeda Maybacha i będzie jeździć twizzy 😅 Masz propagandy kupę że niby to UE to zło, ale to propaganda. po 1) UE ma tylko moc regulacji rynku - czyli nowych produktów. Nic UE nie zrobi z tym co ludzie mają już, bo to unia handlowa a nie państwo. 2)uk wyszło z UE głównie ze względu na korupcję - pogooglaj jaki kraj europy ma najwyższy wskaźnik korupcji. I dzięki temu można tam robić chlew - już nikt nie sprawuje nadzoru nad finansistami. Polska elyta też by tak chciała, tylko że u nas to by się skończyło jak w Macedonii ew. Wenezueli, bo umiaru brak. W UK byl "window tax" i "poll tax"... teraz będzie i carbon tax. W Polsce to nie wyjdzie bo nadal można głosować nogami - to nie wyspa.
Szkoda czasu. Za kilka lat, może wcześniej zrobią w Polsce to co zrobili w UK. W największych miastach już wprowadzają opłatę za jazdę pojazdem nie spełniającym wymogów. Możesz jeździć, ale tyle będziesz musiał zapłacić, że sam sprzedasz zadowolony, że ktoś kupił drożej niż za złom. Jak z covidoferą. Szczepienia nie są obowiązkowe, ale tak ludzi osaczają, że sami biegną i jeszcze się kłócą i walczą kto ma pierwszeństwo. Do tego to zmierza promil elity i masa plebsu, bezrozumnej masy pędzonej jak stada przerażonego bydła.
I to być może idealny czas na renowacyjne firmy aut z 2005 _2015 i dużo ludzi kupi takie auto po pełnej renowacji w sensownych pieniądzach które i tak będą lepsza opcja niż te nowoczesne nieszczęścia motoryzacji ówczesnej
Mozliwe, że producenci będą wypuszczać celewo zdławione silniki, takie 3.0T o mocy 100km, a tunerzy za 100 peelenów zakładać chipy odblokowujące, których opis i schemat zupełnie przypadkiem wypłynie
Śmiech na sali z tym wszystkim. Więcej tych regulacji niż w F1 a chyba za niedługo samochody będą kosztowały tyle co bolidy. Wszystko spoko ochrona planety ale jak można narzucić takie normy, którego nie spełnia żaden samochód? Mam nadzieje że dojdzie do jakiegoś przełomu i ktoś przejrzy na oczy że to co wymyślają jest niepoważne. Pozdrawiam
Utrzymywać auto spalinowe i jeździć nim wiele lat oczywiście się da. O ile prawo nie zacznie dyskryminować takie auta np dodatkowym podatkiem, wyższym ubezpieczeniem, wyższym VATem na części itp
a jak się te normy emisji mają do wszystkich wad małych silników,w tym przede wszystkim ich niskiej trwałości? a jakby tak umożliwić sprzedaż większych i nieco "mniej ekologicznych" wersji pod warunkiem przedłużenia gwarancji?
@Oskar636 Zniewolenie było od zawsze przecież - Komunizm? Monarchia? Dyktatury? Cofnijmy się nawet te 2 tysiące lat temu - Republika Rzymska? Cesarstwo Rzymskie? Greckie miasta-państwa? Starożytne Chiny? Niewolnictwo było powszechne, ludźmi zależnymi od kiwnięcia palca władz i wyżyn społecznych było zawsze między 50 a 90% społeczeństwa. Polska? Proszę państwa - przed rozbiorami, owszem, panowała demokracja szlachecka. Szlachecka - populacja szlachty wynosiła od 5 do 10%. Poczytajcie, jak wtedy traktowano chłopstwo. II RP? Poczytajcie, w jakich warunkach żyli luzie pracujący dla przemysłu, w jakich warunkach żyło chłopstwo (tak, dopiero komuna sprawiła, że chłopstwo definitywnie zaniknęło), za jakie pieniądze żyli, jak mało do powiedzenia mieli. Niewolnictwo było, jest i będzie. Hierarchiczne systemy, pod taką czy inną postacią, są wpisane w naszą naturę, w każdy nasz system. Jedyne, jaka jest różnica między poprzednimi wiekami a aktualnymi, to fakt, że niewolnicy mogą posiadać dużo więcej, mają statystycznie znacznie wyższy poziom inteligencji i istnieją podstawowe, niezbywalne dla nich prawa pod postacią Praw Człowieka. A gdy ktoś powie mi, że komunizm byłby lepszy, bo wszyscy byliby równi... Zawsze będzie ten, kto jest na szczycie. Ten na szczycie będzie rządził, manipulował i sterował tymi niżej od siebie, a ci będący niżej będą poszerzali do absurdalnych rozmiarów cały łańcuch zależności, aż do poziomu tych, którzy nie mają nic do powiedzenia. Naturalna kolej rzeczy.
@Jakub Pacześniak gdzie dokładnie napisałem o zabranianiu kupna i jazdy samochodem który nie jest elektryczny. W filmie jest mowa o tym że w UE nie będą sprzedawane niektóre samochody bo nie spełniają limitów emisji co2 i o tym piszę
@swarzboj mi się wydaje że innym ludziom jak i mi nie pasują elektryki nie pod tym względem że nie chcą nowej technologii. Tylko po prostu te auta są denne pod tym względem że przejedziesz 400km i musisz parę h ładować by jechać dalej gdzie np tankując benzynę badz diesla nie dość że starcza na dłużej, to i na stacji tankowanie trwa max 5-10min. Niestety teraz wpatrują tylko w niedzielnych kierowców przy tym plują w ryj drugiej połowie społeczeństwa która nie wyobraża se innego transportu jakim jest samochód. Ja też wolę już samochodem se pojechać na wakacje niż kisić i sie dusić w nie wygodnych autobusach bądź pociągach. Do tego samochód daje frajdę bo sam jesteś sobie sterem, wędkarzem i rybą... Niestety no jeżeli elektryki mają być tak denne że po przejechaniu całej energii musi się ładować dobre parę godzin by mógł dalej jechać to nigdy większość osób do siebie nie przekonają. Dodam też że większość elektryków są brzydkie jak cholera.
WAŻNY TEMAT, DOBRZE PORUSZONY. Dokładnie tego oczekuję od powagowanych. Dajesz do myślenia ale w zgodzie z cenzurą co jest bardzo ważne. Śledź, komentuj, dociekaj bo to wszystko wyszło daleko za skalę absurdu. P.s. marzy mi się rs6c5 plus w klimacie sleepera, tak apropo ekologii. Powodzenia!!!
Twój pomysł z zakupem samochodu jest super, mielibyśmy same zadbane i uwielbiane przez właścicieli fury :) Natomiast, czy brałeś pod uwagę, że w przyszłości może wystąpić: 1. Ograniczenie ruchu aut spalinowych (które np w Paryżu dzieje się już teraz) 2. Delegalizacja prowadzenia samochodów przez ludzi (kiedy w erze aut autonomicznych okaże się, ze to człowiek powoduje 99,9999% wypadków) To jest bardzo ciekawy temat i zachęcam nie tylko prowadzącego kanał do dołączenia do dyskusji :)
Ja mam do pracy spalinowego busa . A prywatnie tesle 3 obydwa spełniają swoje zadanie ale bardziej zadowolony jestem z tesli . Przyzwyczaiłem się do ciszy płynności jazdy itd . Pozdrawiam z Norwegi
Radziłbym się douczyć pod kątem samochodów elektrycznych. Dawno takich bzdur nie słyszałem, a w temacie samochodów elektrycznych siedzę 7 lat. Szkoda, że tak wielu ludzi będzie miało teraz wypaczony obraz elektryków, ponownego wykorzystania baterii z tych samochodów, ich złomowania itp.
Mechanicy i spawacze już zacierają rączki :D A tak na serio, nieraz widzi się starego golfa iv w bardzo dobrym stanie na drogach i u nas generalnie jest sporo starszych autek. Wygląda na to, że trzeba będzie pozyskiwać lit z kosmosu za 20 lat :)
@Kuba6946 👍👍👍 Obawiam się, że niedługo, nie będzie normalnego świata. No chyba, że uratują nas muzułmanie albo inni chińczycy 🤣
@Filipfifi witaj w klubie Vag,jezdze golfem mk III 💪
@Yano Harnas aktualnie mam MTU
@ULTRAGUN HERO A kto cie tam wpuści ? No chyba że na wycieczkę ;)
Tu nie chodzi o ekologię bo ona tak na prawdę jest na ostatnim miejscu a o biznes, monopolizacja i przykręcanie śruby konkurencji
tru w 1000%
@Ktoś Ja tu zwracam uwagę na to, że źródła smogu =/= gazy cieplarniane
@Juliusz Kociński czyli jesteś za wprowadzeniem elektryków, zamiast dalej utrzymywania benzyniaków?
Jak tak to nie jesteś prawdziwym motoryzacyjnym fanem.
@Ktoś Od cholery Dwutlenku węgla / gazów cieplarnianych - owszem. Ale akurat w przemyśle energetycznym tego bardzo pilnują i konkretnie smogu nie produkują (to, co za niego odpowiada jest tam oczyszczane)
I przecież do wyprodukowania energii są może zapory prądo twócze i elektrownie wodne Ale nie zapomnijmy że są też elektrownie które emitują dużo smogu aby wyprodukować Energię
Fajne zycie na tej planecie zaczyna sie konczyc. Zazdroszcze ludziom, ktorzy zyli w latach 60 :)
Mamy złe czasy. Cieszę się, że się w nich wychowałem - przynajmniej ja jestem silny. :)
@Nieczerwony To prawda! Ma niewolniczą mentalność! Sama widziałam jak dziewczyna w sklepie wzięła bluzkę z wieszaka i poszła do sprzedawczyni SPYTAĆ się czy może iść do przymierzalni i ją przymierzyć. Łoł! Dawniej NIKOMU nie przyszło by to do głowy! Jak można się uniżenie pytać o coś tak oczywistego??
@Techpriest 0101 To ty nie wiesz, że "stalinowska Polska" skończyła się w połowie lat 50tych?
@DDD DDD Dałeś sobie wmówić, że w Polsce jest tak źle?? To pojedź i poprzyglądaj się z bliska jak jest gdzie indziej. :)))
@michal trybus Pustych dróg, możliwości zaparkowania wszędzie i bezpłatnie, fajnego życia towarzyskiego, ciekawych filmów (kino skończyło się w połowie lat 80tych) i wielu innych rzeczy...
Problem w tym ze oni nas nie przekonują tylko narzucają ze tak powiem siłą
Do broni!!!
No Problem. Od maseczek , przez auta do tony innych bzdur, i to nie jest tylko UE, to jest jakaś ogólna tendencja ostatnio. ponoć im słabsza władza tym silniejsza kontrola. I para idzie w gwizdek - policja uzbrojona a drogi dziurawe. utrzymanie "porządku" kosztuje, a najbardziej zdolni i pracowici uciekają pod nawałem obowiązków - nawet zamknięcie granic nie pomogło. Zresztą jak pamiętamy z komuny jak nie uciekną do Taiwanu to uciekną "wewnetrznie" - po co pracować dla korpo robiącej fajne auta jak można grać w GTA , zajmować się teorią muzyki albo cokolwiek innego - im inteligentniejsza osoba tym więcej metod ucieczki od ucisku znajdzie .
@Piotr Napora to albo żyjemy w wolnym społeczeństwe albo sa "starsi i marzejsi " ktorzy mowia nam jak mamy żyć.
Bo nikt sam z siebie na to nie przystanie
Warto jeszcze wspomnieć, że nowe samochody są budowane tak, że przy przebiegu około 170 -230 tys, będziesz miał kosztowną usterkę, której przy starszych konstrukcjach nie było, albo były do małej, taniej naprawy. Teraz jest tak, że trzeba rozważać zakup następnego samochodu.
Mam wrażenie, że traktuje się nas jak durni do płacenia. Nie jest to tylko w temacie samochodów.
Niech żyją klasyki i stare gruzy 🙏
amen
@Konto zapasowe dla nie wiadomo kogo ale ma być lepiej Ed9
@Damiano Dokładnie.Szóstka w rzędzie pójdzie wszędzie.
@Lucas 4x4 A CHRYSLER 300C NP Z 2009 Z 5.7 CHEMI ZOBACZ JAK WYGLĄDA SĄ JESCZE DO 2010 ROKU FAJNE AUTA
ja lubie mojego merca 1972 250
Autor materiału, to prawdziwy miłośnik motoryzacji. Mam na myśli końcówkę filmu, zakup i zadbanie o spaliniaka, aby zachować choć część historii dawnej motoryzacji. Fajne wideo. Dzięki :)
Bo to jest EKOBIZNES, a nie EKOLOGIA ;)
@Amciu Am Nie zrozum mnie źle, doskonale wiem i widzę efekt cieplarniany. Tylko ktoś tu chyba próbuje w przypadku motoryzacji ukręcić niezłe lody dla siebie bo akurat ma dostęp do automatu. Stare kopciuchy albo nie sprawne pojazdy oczywiście powinny zniknąć ale robić z aut smartfony które wymieniamy co 2-3 lata to chyba nie tędy droga moim zdaniem. Nie wspominając o zachodnim trendzie na zamykanie elektrowni atomowych na rzecz gazowych...
Ekoreżim. Nie mniej jednak, zmiana klimatu i przyśpieszenie oraz wzmocnienie efektu cieplarnianego jest faktem potwierdzonym przez konsensus naukowy specjalistów. Mamy potworny problem z klimatem i nie do końca wiadomo jak przełoży się to na życie kolejnych pokoleń, ani jak sobie z tą zmianą poradzimy wszyscy my jako ludzie ale też reszta biosfery.
Tak samo jak covid 😉
Super sposób na dorobek 😉
Poza tym zasięgi tych aut są znacznie ograniczone a to gwarantuje większą kontrolę !!! Auto spalinowe zatankujesz i jedziesz dalej a to pseudo eko musisz ładować kilka lub kilkanaście godzin !!!
Oczywiście że TAK !!! Jak zaczną padać akumulatory w tych pseudo ekologicznych aut to świat zalejeją miliony ton zepsutych akumulatorów !!!
Nie wiem z jakiej paki PLclip zaproponował mi Twój kanał, ale w 100% zgadzam się. Nawet nie jestem kierowcą.
Daję like'a
Wolność odbierana kawałek po kawałku. "Nowy wspaniały świat." - już wkrótce w każdym domu.
@Dawid Jastrzebski Ja mam w dupie twoje działanie przedsiębiorstw. Ja nie oddam w ładnej wolności i swobody oddychania żeby ktoś sobie mógł kebaby sprzedawać. Rozumiem, że jak co powiedzą, że masz chodzić bez spodni żeby sklepy mogły być otwarte to też to zrobisz bez zająknięcia? Ważne co pan powie a piesek już skacze. Zaś się kurwa dziwić że ten świat jest jaki jest jak pelno w nim niewolników.
@Piotr Rutkowski mają zapobiegać temu samemu. Nie jestem zwolennikiem tych restrykcji i zakazów, ale jeżeli dzięki temu przedsiębiorcy będą mogli normalnie działać to mi korona z głowy nie spadnie jak założę te maskę. Idź płakać dalej, tylko tyle potrafisz. Nic od siebie, a wszystko dla siebie.
@Dave Jastrzebski Ty na serio porównujesz wizytę w sklepie do operacji chirurgicznej???? Gratuluję wyprania mózgu
Zróbcie liste ciekawych aut z 2005-2015 w normalnych pieniądzach, przyjemnie by się takie coś oglądało.
Volvo V70 pierwszej generacji, ew. jego starszą siostrę "bliźniaczkę" - 850. Jak ktoś lubi siedzieć okrakiem na rakiecie - to w wersji "turbo". To są auta, w których czujesz się królem. I Ty rządzisz, a nie "wynalazki", "ograniczniki" i "asystenty"!
alfa159
@Piotr Tuszyński
Wszystkie te systemy są w mondeoV z 2015 r.
Euro6 też jest.
Mam i nie sprzedam szybko.
@NaN Null W Polsce? Popatrz na ulice i komentarze.
Dla Kowalskiego Golf 1.9TDI, dla młodego Golf GTI, dla rodziny Passat 1.9/2.0TDI (najlepiej kombi), dla dziadków i na miasto Polo 1.4. Poza VAG, nie jest ciekawie. ;)
@Piotr Tuszyński jechałam wczoraj nowym fiatem, ma dla"bezpieczeństwa" zamontowany system kontroli trakcji ;-) gdybym nie miała za sobą kilku dobrych lat doświadczeń, to bym sie przy pierwszym zwężeniu drogi z powodu remontu, zabiła, a jak nie ja to skasowałabym kilka samochodów, bo to debilne auto samo skręca kierownicę, nie można tego wyłączyć i czujesz sie jakbyś jechał w poślizgu, pasażerowie mi sie porzygali, ja prawie ogłuchłam od piskania info o powrocie na swój pas, do tego jakiś debilizm o trzymaniu rąk na kierownicy, piszczy to w najmniej oczekiwanym momencie i wcale nie wtedy jak tej kierownicy nie trzymasz
Super materiał. Ostatnie zdanie bardzo ważne. Utrzymać dobre auto w stanie nienagannym, a nie napędzac kupowanie i zarazem złomowanie czegoś co spełnia pdeudo normy .
UE sama sobie szykuje zagładę! Lepiej dla nas będzie wystąpić z tego euro kołchozu jak najszybciej!
Cześć. Byłoby super, gdyby w przypadku mówienia o badaniach (np. 12:30), i innych tego typu rzeczach, linki do odpowiednich artykułów pojawiały się w opisie :)
@NaN Null gdyby ludzie jednak czytali i nie pisali bez oglądnięcia, to nie byłoby połowy dramatów na świecie, a tak to po co dawać znać, że się jest dyletantem?
@NaN Null Zaskoczę cię - ja często czytam :)
Poza tym wrzucanie źródeł automatycznie podnosi wiarygodność filmu, ponieważ wiemy że autor podwójnie musi mieć pewność że nic nie przekręci, lub błędnie nie zinterpretuje - bo każdy w końcu może sprawdzić sam podane dane. I będzie lipa jak się okaże że jego źródła twierdzą inaczej 😉
A po co? Tego i tak nikt nie czyta. Niektórzy to komentarz piszą nawet bez oglądania filmów. A pisanie pod artykułem po treści samego leada toż to "norma". Kij z tym, że lead to clickbait i z treści wynika coś kompletnie przeciwnego.
W Europie będzie jak na Kubie wszędzie retro samochody z czasów zanim wprowadzono socjalizm.
Twój film jest bardzo dobrze zbudowany. Na początku myślałem że opowiesz o jakiś małych pierdołach, ale po 15 minucie towarzyszyło mi uczucie jakbym o 2 w nocy sam w domu oglądał mocny horror.
@Marcin Marcin ten film jest pouczający a żałosny to jest twój komentarz. Za 5 lat będziesz kupować elektryczna Skodę fabie za pół miliona
@Marcin Marcin Proponuję życie w inkubatorze. Taki typowy tchórz z Ciebie.
Dokladkie cos strasznego...
@Marcin Marcin Masz w sunie rację. Ten jestem jak najbardziej za tymi systemami wspomagającymi jazdę, ale te czarne skrzynki przyprawiają mnie o drgawki
@MZ flighter Fajnie się jeździ za kierownicą, dopóki ktoś z rodziny nie zginie w wypadku. Radość z jazdy nie jest warta więcej niż życie, które da się stracić tylko raz.
Nie można dopuścić do wprowadzenia tych chorych przepisów! Przecież to koniec motoryzacji! Elektryki przy tym to nic!
Protesty go brrr
Teraz mandaty i co raz głupsze przepisy k pieszych. Chcą chyba, żeby jazda była karą totalna
U mnie ojciec kupił w 2000 roku peugeota 406, do dnia dzisiejszego silnik igła, tylko porobił progi i będzie jeździł jeszcze 20 lat.
Popieram pomysł z zakupem auta 2005-2015 i utrzymanie go jak najdłużej się da :)
@Fedurrr Ass Dodam jeszcze że jest rok 2021, i istnieją technologie produkcji o jakich się filozofom nie śniło w latach 70.
Dużo części w ogóle nie jest opatentowanych z różnych powodów - np. takiego że żeby coś opatentować to trzeba ten patent złożyć, przez co staje się publiczny. w latach 70 zaznajomienie się z patentem oznaczało wizytę w biurze patentowym, w kraju w którym patent złożono. W 2021 patent ląduje na twoim ekranie po kilku kliknięciach, a soft typu scan2cad załatwia ci konwersję starego rysunku technicznego do gotowego modelu 3d dla np. solidworks kilkoma następnymi, używając sztucznej inteligencji do rozpracowania co trudniejszych haczyków nad którymi inżynier glowiłby się tydzień w latach 70.
Ten sam plik wyślesz bez problemu do jakiejkolwiek firmy robiącej CNC, tokarni, czy druk 3d, również w żywicach i metalach.
Gotową część odbierzesz w paczkomacie.
Od lat 70 to jest przepaść - wtedy amatorskie wytworzenie części bez wstawania z łóżka to było raczej sci-fi. Tylko jakaś masowa produkcja miała sens, i większość patentów dokładnie tego dotyczy - nie samej konstrukcji części, bo większość już istniała od 1850 roku, ale metody jej masowej produkcji.
Co do kupowania auta co 10 lat - ja mam benzynowe co ma ponad 20 i jeździ. Praktycznie nic przy nim nie robię poza tym co wchodzi w zakres normalnej eksploatacji typu oleje, płyny, hamulce. Czasem dupnie cewka od zapłonu, kiedyś wymienię po prostu na nową, bo zwykle zakładam po prostu następną znalezioną na szrocie.
We Francji już jest prawo zakazujące planowanego postarzania produktów - bądźmy dobrej myśli że będzie respektowane.
Z mojego doświadczenia z autami doszedłem że najprościej utrzymać auto stare i małe, do 1t. Wszystko się zwyczajnie mniej zużywa a części są tanie. Największym bólem takich aut są krótkie skrzynie biegów i kiepskie komputery z wąskopasmową sondą lambda. Ale nikt nie zabrania wsadzić tam nowego silnika, koszt zwykle poniżej 5000 z szampanem przy rozruchu w cenie.
@Fedurrr Ass Można tylko raz a proces i opłata mała nie jest. Niektóre firmy żyją nie ze sprzedanych aut a z części, i patentów nie przedłużają. Do tego firma która patent stworzyła musi istnieć - a wiele zbankrutowało już dawno (potworzyły się "grupy" ). To jest olbrzymi rynek, nie garstka "pasjonatów"😅.
Wg. mnie elektryki to bańka - produkcja aut na kredyt, tak żeby zarobili producenci baterii i spekulanci na cenach metali do produkcji baterii i elektroniki .
Jak widać bańka działa świetnie.
@Piotr Curious patenty można przedłużać za kolejna opłata. Tu bardziej chodzi o opłacalność produkcji dla może garstki pasjonatów. Prawda jest taka że u nas kupuję się auta z przedziału 5 do 10lat nowsze to głównie leasing czy kupno na firmę jeśli chodzi o lepsze auta. Za 2 lata moje główne będzie mieć 10lat i kupię znowu pewnie diesla w bogadszej wersji bo drugie auto benzyna które żona posiada to tylko same problemy. Zanim u nas wybudują na każdej stacji paliw stanowiska do ładowania elektryków, przy każdym hotelu markecie czy aptece to miną lata. Bo jak można wymagać kupna auta do którego paliwa nie ma w wolnym obrocie na każdym rogu. Fajnie to widać jak stoją elektryki po 2 godz 2 kolejne aby się doładować. Jako dojazd do pracy może by mi się opłacić z racji małego zasięgu ale żeby zwiedzać Europe albo dalej no sry.
Ja też.
@Bartosz Z Kup se jakieś BMW E46 z silnikiem M57N
Miód dla moich uszu że nie tylko ja się tym martwię
...
Zatrzymajcie ten świat, ja chce wyjść!
@Ł.G łee a co z imprezą?
No to qwiet
Wampiry z farmaceutycznych firm o to zadbają. Ale najpierw piekło zgotują.
Dzięki za film, przeraża mnie informacja nt. złomowania elektryków i ponownych zakupów. Wiedziałem, że ten "nowy" rynek nie będzie tak kolorowy jak go malują znając branżę motoryzacyjną. Szkoda, że już na starcie wydaje się to iść w złym kierunku
Bardzo fajny odcinek i wbrew pozorom napawa optymizmem! Tylko ten fail ze złomowaniem nowych elektryków nie wygląda najlepiej. Odważne decyzje narażone są na błędy, miejmy nadzieję, że uda nam się wyciągnąć lekcję z problemów Norwegii i naprawić tą sytuację.
Jacht 60 metrowy w tydzien spali tyle spali i zanieczysci jak kowalski przez całe życie. Więc nakicham na ekologię 🤣🤣🤣🤣🤣
Twoje myślenie ma jak najbardziej pozytywny tok.To co unia wyprawia w tym temacie to dramat.Zazsdroszczę US i RUS.
Doskonałe omówienie, szczególnie eco sugestywne pomysły w podsumowaniu 👍♥️ dzięki.
Smutne ale realne zagrożenie końcem wolności dla zmotoryzowanych
Świetny materiał, oby więcej takich informacji na przyszłość 👍🏿👍🏿
To może jakiś film o autach na które warto zwrócić uwagę produkowanych przed 2015r.
To już wiem dlaczego w Mad Maxie w futurystycznych czasach jeździli szrotami z lat 90 :D
@PL-UA to se żyj u Putina i nie płakusiaj
@PL-UA czyli gdzie? W USA też wprowadzając eko, a Kanada czy Australia nas nie obchodzi, tam jest małe zaludnienie . Może Rosja z ich zasyfionym środowiskiem?
@PL-UA Jeszcze powiedz że w USA co ma więcej LGBT i poprawności politycznej niż każdy inny kraj.
I oby tak było
Stare auta sa zajebiste
Trzeba robić dobrą konserwacje podwozia, łac dobry olej do silnika i dbać w ogóle o auto.
Mam 18 lat a jeżdżę audi 80 B4 91r 2.3 NG porobionym i to jest prawdziwa motoryzacja bez przesadnej ekologii
(*) dla ludzi któży chcieli w pełnoletności zostać kierowcami, albo chociaż jeździć Hobbystycznie.
Ja chciałem :/
@jasiek x też chciałem mieć Seicento i je tuningować 😭😥☹️
nie tylko ty :/
marzenie seicento przerobić na cabrio i tuning sie nie spełni 😔
Świetny odcinek, gratuluję. Mam bardzo podobne przemyślenia. Pozdrawiam.
Uwaga! Podczas oglądania występuje duże poczucie dyskomfortu. Ale materiał potrzebny, uświadamniający i jak zwykle na najwyższym poziomie!
Dobrze ze za niedługo 18 i będę mógł spełnić moje motoryzacyjne marzenie i mam nadzieję że już mnie nie będzie na tym świecie gdy będą jedynie ekektryki, ci ludzie nam zabierają to co kochamy :(
problemem moze byc nie fakt ze bedziemy posiadac fajne auto z przedziału wiekowego ktory podales, ale to ze wymysla taki podatek lub podniosa OC za taki samochod , ze wyskoczymy z kapci. Zechca to nas wylecza ze starych aut. pozdrawiam
Nie będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy...Klaus Schwab.
@pinxor 75 Błąd. Mimi aliści postulują posiadanie minimalnej ilości rzeczy. Prawie puste mieszkania, mało ubran itd. Natomiast nie postulują zniesienia prawa własności.
@Zrodzony do szabli Nie martw się, Schwab ma następców, wszyscy oni mają, mają tez swoje rodziny i dziedziców swoich idei.
i to za miche ryzu.
@dariusz parzych nie pomylił, jego stary był w NSDAP.
To mi włączyłeś myślenie na wieczór.
Co za czasy. Zawsze uważałem że latala 90e do roku 2000 byly najlepszą erą fajnych samochodów. Plan na utrzymanie w superstanie starszego samochodu jak najbardziej popieram.
@elpaqu Panie Boze prosze aby tego czlowieka cos oswiecilo i zmienil zdanie
Ja jezdze BMW E34 z 1994r na LPG i kocham to auto. Mozecie mowic co chcecie ale planuje wstawienie tam elektryka. Ladowanie z solarow i cmoknijcie mnie w wydech 😁
Ja już wybrałem 9 lat temu MB w124 500e 😎 i razem się zestarzejemy 😉
16:08 - Co myślę na temat pomysłu obrażenia się na producentów i jazdy zabytkowym autem. *To UTOPIA* bo jak tylko stanie się to zauważalne też zostanie obłożone ograniczeniami, np podatkami jak auta sportowe przekraczające normę. Stare auta nie spełniając podstawowych norm bezpieczeństwa z czasem zostaną zakazane lub skierowane do przeróbki, że tylko karoseria zostanie zabytkowa!
Będę bronił moje 3.7 V6. Tak łatwo Go nie oddam 😅
Oddasz,oddasz🤗 tak jak w każdej innej dziedzinie życia się również poddasz🙄.
@Jarek Kowalski no tak ale tylko w Londynie i w Birmingham. A nikt nigdy nie sprawdzał mi tego na drodze a przeglądy techniczne łatwo wykiwac. Może dla ciebie mieszkającego akurat w Londynie to jest problem ale dotyka to niewielu ludzi w całym UK. Więc nie ma co robić problemu.
Tutaj w materiale jest podane że są kontrolę policji wyrywkowe na ulicach. Ja nie zauważyłem. Może w Niemczech co najwyżej Zole tam wkurwiaja ludzi
@Piotr Palka nikt według Ciebie tego nie kontroluje? System kamer. Wszystkie ulice wjazdowe mają kamery z systemem rozpoznawania tablic. Przejedź się do clean zone autem starszej generacji, to się przekonasz, czy system działa. Na pewno będę to rozszerzać na inne miasta, bo do dochodowe jest.
@Jarek Kowalski ale to masz tylko centrum Londynu i Birmingham w całym UK. Też mieszkam w UK nie mam żadnego problemu z tym. Nikt Też tego nie kontroluję więc łatwo można sobie to załatwić ( po polsku 😀) . Nie ma co przesadzać w UK narazie nie ma z tym problemu
Jakbyś mógł zrobić taką listę samochodów, które nadały by się na taki projekt :D
Świetny materiał, choć smutny i straszny.
Po tych informacjach umocniłem się w moim przekonaniu / teorii że Jeżeli politycy europejscy mówią że chodzi o ekologię to kłamią w 100% zniechęcają producentów z Azji i USA do oferowania modeli w UE to jeszcze był bym wstanie zrozumieć Ale np Jeżeli Toyota 1,8Hybryda która pali 4L/100 nie spełnia normy to jak może to robić VW z golfem lub Oktawią które palą od 5-9L/100? Do tego złomowanie elektryka po kolizji to już ABSURD
To już olał ochronne środowiska ale gdzie tutaj jest EKONOMIA???
Super materiał na wysokim poziomie.
Dlatego stanąłem na rzęsach i w tym roku kupiłem 5.0 V8 bo nie wiadomo czy za dwa lub trzy lata bedzie to wogóle możliwe. Tak jak powiedziałeś w materiale zamierzam o niego dbać żeby służył mi jak najdłużej. W imie ekologi 😉
Powinieneś pomyśleć o zmianie nazwy kanału. Zawsze kojarzyłeś mi się z jakimś fanem vaga i unikałem kanału, dopiero obejrzany kilka miesięcy temu Twój filmik uświadomił mnie, że to nie prawda i tworzysz naprawdę dobry kontent. Myślę, że takich osób jest mnóstwo, przemyśl to. Materiał na wysokim poziomie.
To samo
Miałem tak samo. VAG nie moja bajka
+69
@moto Toto lo matko ktoś tu powiedział moto doradca? Ktoś ogląda tego przynudzacza?
Bo oni (obecnie chyba kolega nie występuje) z początku zajmowali się tematyką aut z grupy vag, poradniki różne, o diagnostyce, ciekawostki techniczne VW, a teraz przerzucili się na ogólne paplanie w stylu "Moto doradcy" czy "motoryzacji z innej perspektywy" a porzucili pracę mechaniczną, z laptopem oraz kwestie techniczne związane z VW, nazwa kanału nie ma obecnie nic wspólnego z tym co jest pokazywane
Jednym slowem uNIA zadba o wszystko (w naszym imieniu i dla naszego dobra), za wyjatkiem naszych portfeli. Dziekujemy!
Prowadzący zdziwiony, że to co robi euro kołchoz nie ma nic wspólnego z ekologią 😅
14:00 - można zauważyć że ekologia jest czasem tylko pretekstem do zmian mających na celu przyspieszenie postępu technologicznego, czyli rotacji modeli, na coraz lepsze i lepsze.
Przez co naprawy są nie opłacalne.
Gdzie można zakupić akumulatory z tych zezłomowanych aut elektrycznych powypadkowych ?
"Kopernik wstrzymaj Ziemię - ja wysiadam" napis na murze w okolicy dworca PKS w Puławach... Jakże prawdziwy.
super extra prawdziwe.
@12Marshall21 ja koło dęblina
Był taki sam napis na oś. Mikołaja Kopernika w Gliwicach w latach 80. Nic się nie zmieniło :((
Moje miasto ;p
30 lat temu wyjechalem z PL/EU. wtedy sie mowilo " Ostatni gasi swiatlo"
A może zrobisz odcinek o ograniczeniach i naszych 1.9 TDI ? Pozdrawiam 😃
Choć jestem całym sercem za elektrykami (zwłaszcza wodorowymi) , to akurat wszelkiego rodzaju zapędy państw europejskich do postarzania produktów i innych form zwiększania konsumpcjonizmu bardzo mnie denerwują. Tutaj całkowicie się zgadzam. Nie ma w tym żadnej ekologii.
Odnośnie posiadania tego super utrzymanego " igły" samochodu byłoby wszystko oki i wielu byłoby bardzo za, ale co będzie jak ci co tak dbają o nasze "dobro i zdrowe" nałożą kosmiczne podatki na nasze "igły" tak jak na te auta co Pan pokazywał na początku filmu które nie spełniają wymyślonych kolejnych nowych norm.
Zakaz+nakaz=norma. Więc czemu taka cisza o samolotach? Czy one są ekologiczne czy wręcz krematorium?
Możesz zrobić sensowna nawet taka ogromną listę tych samochodów z przedziału 2005,2015 nawet taka ogromną listę dobrze się będzie tego oglądało.
E39 M5, lekko starsze jak z tego przedziału, ale gdybym miał aktualnie jakieś 120k na zbyciu to na 100% bym brał i trzymał pod kocem.
@TheDonmariano87 ale subaru do 2007 ;P i nie mam przekonania do boxerów
@Hayabusa rób strasznie cenę trzyma alternatywnie może być suburuburu wrx
@Povagowani moze dobrze by z podzialem na jakieś kategorie, nie koniecznie klasy czy też budżet. Może być dla rodziny z psem, dla singli, dla lubiących wrażenia z jazdy, dla emerytów... no może bez tej 😉
@Leszek M ogloszenia szybko wygasna i tylko smietnik sie zrobi. Jak dobrze opisany model, rok i silnik to kazdy sobie znajdzie cos dla siebie
15:45 druga Kuba. Ale i ja idę tą drogą, będę jeździł aż do śmierci swoim Volvo 740
super opinia, pozdrawiam i łapka do góry :)
Mega fajny materiał, dziękuję ;)
Mistrzostwo program 👌👍 to bardzo ważne a nikt tego nie ma czasu dostrzec ... to straszne
rok 2022:
ceny aut używanych przewyższają ceny aut nowych z salonu :D
@Jan Kowalski alez ja dobrze o tym wiem, ba nawet to w oryginale moge sobie przeczytać
@Gromosław Śmiały przeczytaj przemowę Stalina z 19 sierpnia 1939r 😉 w wyborach 1933r w Niemczech komuniści za prikazem wujka Stalina nie zawarli paktu z socjaldemokratami co było już jednoznaczne z wygraniem partii nazistowskiej Hitlera. Podsumowując 2WŚ to nie pomysł Hitlera a bardzo zmyślny plan Stalina na przejęcie kontroli nad Europą pozostając „tym dobrym”
@Jan Kowalski pomijamy fakt ze przez prawie dwa pierwsze lata neimcy i sojuz to byli sojusznicy
@Lee Gia nie koniecznie, zobacz co było w Niemczech przed upadkiem muru berlińskiego, jak wyglądała strona niemiecka nad którą piecze mieli komuniści. Polska jako bardzo łakomy konsek nie została by podzielona, zapanowałby komunizm a cała władza zostałaby stracona a tak mieliśmy opcje ze ludzie chcący odbudowy Polski migli dalej pozostać w sferach rządzących i czekać na dogodny moment
Witam, bardo dobrze mówisz, ja już mam samochód który ma 21 lat, i jeździ bardzo dobrze, mało tego w garażu stoi już od 4 lat sprowadzone auto z 1999 roku przebiegiem 74800 kilometrów i czeka aż jego poprzednik padnie a jest to Honda i jeszcze pojeździ😉
A ja chcę kupić BMW E34 z silnikiem 2.0 minimum i jeździć nim bardzo długo 😉 ale nie zdziwię się jak po jakimś czasie wrzucę dużo mocniejszy silnik 😄
Obawiam się, że mimo iż nasze spalinowe 4 kółka będą super utrzymane i dużo bardziej ekologiczne od elektryków czy aut na wodór czy jakiekolwiek inne paliwo, to i tak dojdzie do tego, że unia zakaże sprzedaży benzyny czy diesla i będziemy oglądali je tylko w garażu lub przed blokiem plując sobie w brodę jak kiedyś wyglądała motoryzacja i ile włożyliśmy kasy w jej rdzewiejący pomnik.
Kupię sobie V8, żeby jeździć po Polsce średnio 35 km/h, od czasu do czasu zajechać na którąś z najdroższych autostrad w Europie. Tak, to ma sens.
Pędzisz z żoną na porodówkę a tu auto redukuje ci prędkość 😅
@Krzy Siek Tak, wówczas zamiast zostać rozjechanym przez człowieka, zostaniesz rozjechany przez bzyczący złom spod znaku Tesli. Ludzie w Teksasie na własnej skórze przekonali się o Twoich "autonomicznych samochodach", które odsyłają ich na tamten świat. Pełny autopilot w niedalekiej przyszłości to taka sama bujda dla idiotów, jak kolonizacja Marsa.
@Krzy Siek autonomiczne pojazdy są najbardziej niedorzecznym pomysłem jaki powstał. No może instagram dla piesków jest jeszcze głupszy. Autonomiczne auto, to symbol konsumpcjonizmu i snobizmu. Nie chcesz prowadzić auta, to zrób zakupy w sieci (również spożywkę), chcesz gdzieś jechać zamów taksówkę, nawet na dworzec czy lotnisko. Przyjedzie za maks 5 min. Używasz auta 20h na miesiąc, nie chcesz prowadzić samemu, daj sobie spokój. Kosztem tych 20h wrzucasz w obieg 1,5 tony śmieci na 700h miesięcznie. Zamawianie taksówki do pracy, do sklepu czy na dworzec, będzie dużo tańsze niż zakup autonomicznego auta i odjeżdżasz nadal spod domu. Ale oczywiście klient autonomicznego auta, będzie czuł się gorszy nie mając auta. Nie będzie mógł poruszyć modnego tematu, albo będzie musiał oddychać tym samym powietrzem co ludzie w 1 klasie pociągu czy kolesiem z ubera. Takie jest moje zdanie.
Kobiety nie będą rodziły tylko dziecko spokojnie w próbówkach będzie siedziało, więc nic się nie martw zdążysz
Czyli nowe samochody to DZIADY tak jak myslalem
14:26 nareszcie może ktoś to zrozumiał, dzięki że to powiedziałeś
15:15 Masz jakieś modele aut na myśli? Może jakiś odcinek w co warto byłoby zainwestować i jeździć przez długie lata?
Fantastyczny program. Bardzo spodobala mi się Twoja konkluzja na koniec, dbanie o stare auta. A juz myslałem, że jestem jakimś przedpotopowym mamutem bo dokładnie tak samo myslałem. Pozdrawiam i zycze dalszych sukcesów w rozwoju programu.
Jak najbardziej starsze auta sam jeżdżę zadbanym autem z dobrym trwałym silnikiem i mam zamiar go utrzymywać jak najdłużej
Tylko czy unia za 15 lat nie zamknie stacji paliw albo czy nie doprowadzi do tego, że będzie bardzo drogie.
Po obejrzeniu dochodzę do wniosku że chyba jestem eurosceptykiem
@Bartek Lipczyński Osobiście nie uczestniczę w żadnych wyborach, gdzie większość głupców ma głos nad mniejszością mądrzejszych. A wybierani obiecują, zamiast powiedzieć czego już dokonali.
@Edward Sz. Testy to powinni przechodzić ci... co głosują na taką miernotę, jak oni sami. Ochlokracja.
@Tomasz Marciniszyn 100/100 👏👏👏
@netuserist @netuserist Tak ogólnie uważam. Z faktu ze jesteśmy w Unii wynika więcej złego niż dobrego.
Każdy kto ogląda telewizje (kanały informacyjne) nieważne czy często czy sporadycznie jest podatny na manipulacje. Tylko obie strony są tak przyzwyczajone do swojej manipulacji że za propagowanie manipulacji uznają tylko stację przeciwną.
Logicznie i na temat. Prawdziwa ekologia to długie użytkowanie już wyprodukowanych pojazdów i dbanie o ich stan techniczny. Czekamy na Polexit. :-))
Jak w 2030 nie będzie więcej elektryków niż spaliniaków to nie wiem co zrobię. Idę płakać w kąt 😭
Moja T4 2.5tdi ma już 23lata a silnik w niej pracuje jak zegarek , mimo 570tys przebiegu ;) będę jeździł nią do ostatnich moich dni i z pewnością przeżyje setki nowych aut... ;)
Planuję zakup Mercedesa CLS drugiej generacji. 3,0L V6 diesel. 265 KM (195 kW) przy 3800 obr/min. 620 N•m przy 1600-2400 obr/min. 6,2s 0-100km/h. Mam zamiar zrobić go na igłę i cieszyć się nim przez lata. Ten film utwierdził mnie w planach zakupu.
Więc może film o takich samochodach które można zrobić na igłę i jeździć do śmierci ! 🤷♂️😁🤔
No to pozostaje kupić auto w ocynku i naprawiać mechanicznie. I wrócą czaszy gdzie Laguna2 będzie poszukiwana. Hahahah
@redizeli Powiem tak, po to rozmawiamy aby szukać rozwiązań. Gdybyśmy się poddali większości to już dawno bylibyśmy nazwiskiem na pomniku poległych albo numerkiem w kartotece gułagu.
Trzeba sobie radzić.
Co do ryzyka że tłum pozbędzie się środka transportu to wątpię bo życie i bieda zmusza ludzi do posiadania auta. nikt bogaty auta nie posiada - bogaci auta wynajmują, jeżdżą taksówkami, latają samolotami. Posiadanie gruza to zawsze garb.
Co do pomysłów władzy to wątpię żeby kombinowali z obostrzeniami bo korona pokazuje że nie muszą - nikt już nie kwestionuje ich decyzji. Mogą iść po najmniejszej linii oporu i nikt nie zaprotestuje.
Obecnie najmniejsza linia oporu dla Polski to zajęcie aut z tytułu stanu wojennego lub działań wojennych. Katastrofa klimatyczna i pandemia to wystarczający "powód" i władza nic więcej robić nie musi. Auta nie można też wyrejestrować jak w innych krajach więc nie ma tej linii obrony dla obywateli.
Jakimś sposobem może być zakup ziemi za granicą, i rejestracja auta tam. Można tworzyć stowarzyszenia , np. przystąpić do automobilkubu za granicą. i tak obejść potrzebę indywidualnego posiadania kawałka ziemi, ew. działać z ludźmi bezdomnymi walczącymi o prawa człowieka - bezdomni mają duże schody z rejestracją pojazdu i akurat Polska wypada tutaj lepiej niż reszta europy bo u nas nie potrzeba mieć adresu i nie ma dyskryminacji.
Na pewno nie zamierzam popadać w pesymizm - też dość długo żyję i gdybym słuchał tego co władza mi każe to nie tylko bym już dawno nie żył ale i miał zbrukane sumienie. Zawsze jest jakieś wyjście a jak nie ma to i tak trzeba próbować.
@Piotr Curious Myślę, że to jest myślenie życzeniowe. Ale oby ci się. Za długo żyję i życie skorygowało moje młodzieńcze idee i życzenia. A właściwie to ludzie zwani życiem. Patrzę na to co się wokół dzieje już od sześćdziesięciu lat, a najgłupszy nie jestem i jakąś tam wyobraźnię w połączeniu z odrobiną inteligencji także posiadam. 😁 A są to czasy gdy w jednym pokoleniu przeskakujesz z pióra maczanego w kałamarzu do pisania (właśnie teraz) tekstu na smartfonie. Kto tego nie przeżył nie rozumie o czym piszę. Dlatego patrząc i słuchając nie obietnic czy życzeń myśle i wyciągam wnioski. I nie tylko ja…
@redizeli Spokojnie. Autem się jeździ raczej między miastami niż po mieście, w miastach już teraz jest taki ścisk i dzicz że własnym autem sensu brak.
Druga sprawa to "niespełnianie wymogów" - auta można przerabiać do woli - wymieniać silniki, dokładać katalizatory, przerabiać na LPG a nawet dokładać napęd elektryczny. Polski naród uparty, ludzie będą chodzić po urzędach, pytać, a do tego masz floty policji, straży, karetki, urzedasów, księży, i nie wmówisz mi ze ksiądz sprzeda Maybacha i będzie jeździć twizzy 😅
Masz propagandy kupę że niby to UE to zło, ale to propaganda. po 1) UE ma tylko moc regulacji rynku - czyli nowych produktów. Nic UE nie zrobi z tym co ludzie mają już, bo to unia handlowa a nie państwo.
2)uk wyszło z UE głównie ze względu na korupcję - pogooglaj jaki kraj europy ma najwyższy wskaźnik korupcji. I dzięki temu można tam robić chlew - już nikt nie sprawuje nadzoru nad finansistami.
Polska elyta też by tak chciała, tylko że u nas to by się skończyło jak w Macedonii ew. Wenezueli, bo umiaru brak. W UK byl "window tax" i "poll tax"... teraz będzie i carbon tax.
W Polsce to nie wyjdzie bo nadal można głosować nogami - to nie wyspa.
Szkoda czasu. Za kilka lat, może wcześniej zrobią w Polsce to co zrobili w UK. W największych miastach już wprowadzają opłatę za jazdę pojazdem nie spełniającym wymogów. Możesz jeździć, ale tyle będziesz musiał zapłacić, że sam sprzedasz zadowolony, że ktoś kupił drożej niż za złom. Jak z covidoferą. Szczepienia nie są obowiązkowe, ale tak ludzi osaczają, że sami biegną i jeszcze się kłócą i walczą kto ma pierwszeństwo. Do tego to zmierza promil elity i masa plebsu, bezrozumnej masy pędzonej jak stada przerażonego bydła.
I to być może idealny czas na renowacyjne firmy aut z 2005 _2015 i dużo ludzi kupi takie auto po pełnej renowacji w sensownych pieniądzach które i tak będą lepsza opcja niż te nowoczesne nieszczęścia motoryzacji ówczesnej
To ja już mam samochód na następne 20 lat Mondeo 2.5T wszystomający...
Mozliwe, że producenci będą wypuszczać celewo zdławione silniki, takie 3.0T o mocy 100km, a tunerzy za 100 peelenów zakładać chipy odblokowujące, których opis i schemat zupełnie przypadkiem wypłynie
dlaczego został usuniety moment o czarnych skrzynkach i ogranicznikach predkości ?
To też wchodzi?
+1
Zawsze pozostaje prawdziwym fanom motoryzacji wyjechać po za Unie europejską :)
A z jakiej racji ja mam uciekać z własnego domu bo bandzie zjebów zachciało się terroryzowac ludzi?
Konkretny materiał i świetny pomysł z zakupem ,,starego" auta i utrzymaniem go do końca świata..!
uważam że prezenter naświetlił tutaj precyzyjnie temat i przyznaje mu rację :)
Super Kanal Robert..tematy ciekawe i i dla oka też sporo jest..pozdro z Germany
Taka lista polecanych samochodów z lat 2005-2015 w twoim wykonaniu byłaby bardzo pożądana 👍❤️
Pozdrawiam
Lepiej jest samemu poszukać zanim taka lista powstanie, bo potem będzie zbyt duża konkurencja, więc ceny pójdą drastycznie w górę.
Śmiech na sali z tym wszystkim. Więcej tych regulacji niż w F1 a chyba za niedługo samochody będą kosztowały tyle co bolidy. Wszystko spoko ochrona planety ale jak można narzucić takie normy, którego nie spełnia żaden samochód? Mam nadzieje że dojdzie do jakiegoś przełomu i ktoś przejrzy na oczy że to co wymyślają jest niepoważne.
Pozdrawiam
Ciekawe jak będzie się kształtował rynek aut używanych z lat 2005-2015 w przyszłości. Obawiam się, że mogę nie zdążyć zarobić na wymarzoną V8.
Utrzymywać auto spalinowe i jeździć nim wiele lat oczywiście się da. O ile prawo nie zacznie dyskryminować takie auta np dodatkowym podatkiem, wyższym ubezpieczeniem, wyższym VATem na części itp
a jak się te normy emisji mają do wszystkich wad małych silników,w tym przede wszystkim ich niskiej trwałości?
a jakby tak umożliwić sprzedaż większych i nieco "mniej ekologicznych" wersji pod warunkiem przedłużenia gwarancji?
Ja wiem że każde pokolenie tak mówi ale... Nasze czasy są naprawdę posrane
@MEGA B0I nie ma wojen ale mało co można i im dalej tym gorzej niedługo będzie gorzej niż w jakiejś korei
@Jakub Pacześniak jak i większości tych nowoczesnych samochodów
@Oskar636 Zniewolenie było od zawsze przecież - Komunizm? Monarchia? Dyktatury? Cofnijmy się nawet te 2 tysiące lat temu - Republika Rzymska? Cesarstwo Rzymskie? Greckie miasta-państwa? Starożytne Chiny? Niewolnictwo było powszechne, ludźmi zależnymi od kiwnięcia palca władz i wyżyn społecznych było zawsze między 50 a 90% społeczeństwa. Polska? Proszę państwa - przed rozbiorami, owszem, panowała demokracja szlachecka. Szlachecka - populacja szlachty wynosiła od 5 do 10%. Poczytajcie, jak wtedy traktowano chłopstwo. II RP? Poczytajcie, w jakich warunkach żyli luzie pracujący dla przemysłu, w jakich warunkach żyło chłopstwo (tak, dopiero komuna sprawiła, że chłopstwo definitywnie zaniknęło), za jakie pieniądze żyli, jak mało do powiedzenia mieli. Niewolnictwo było, jest i będzie. Hierarchiczne systemy, pod taką czy inną postacią, są wpisane w naszą naturę, w każdy nasz system. Jedyne, jaka jest różnica między poprzednimi wiekami a aktualnymi, to fakt, że niewolnicy mogą posiadać dużo więcej, mają statystycznie znacznie wyższy poziom inteligencji i istnieją podstawowe, niezbywalne dla nich prawa pod postacią Praw Człowieka. A gdy ktoś powie mi, że komunizm byłby lepszy, bo wszyscy byliby równi... Zawsze będzie ten, kto jest na szczycie. Ten na szczycie będzie rządził, manipulował i sterował tymi niżej od siebie, a ci będący niżej będą poszerzali do absurdalnych rozmiarów cały łańcuch zależności, aż do poziomu tych, którzy nie mają nic do powiedzenia. Naturalna kolej rzeczy.
@Jakub Pacześniak gdzie dokładnie napisałem o zabranianiu kupna i jazdy samochodem który nie jest elektryczny. W filmie jest mowa o tym że w UE nie będą sprzedawane niektóre samochody bo nie spełniają limitów emisji co2 i o tym piszę
@swarzboj mi się wydaje że innym ludziom jak i mi nie pasują elektryki nie pod tym względem że nie chcą nowej technologii. Tylko po prostu te auta są denne pod tym względem że przejedziesz 400km i musisz parę h ładować by jechać dalej gdzie np tankując benzynę badz diesla nie dość że starcza na dłużej, to i na stacji tankowanie trwa max 5-10min. Niestety teraz wpatrują tylko w niedzielnych kierowców przy tym plują w ryj drugiej połowie społeczeństwa która nie wyobraża se innego transportu jakim jest samochód. Ja też wolę już samochodem se pojechać na wakacje niż kisić i sie dusić w nie wygodnych autobusach bądź pociągach. Do tego samochód daje frajdę bo sam jesteś sobie sterem, wędkarzem i rybą... Niestety no jeżeli elektryki mają być tak denne że po przejechaniu całej energii musi się ładować dobre parę godzin by mógł dalej jechać to nigdy większość osób do siebie nie przekonają. Dodam też że większość elektryków są brzydkie jak cholera.
Ja mysle, ze Skoda Felicia, dom na wsi i 3 kompletne na zapas ;) dzięki za Twój film, pozdrawiam!
WAŻNY TEMAT, DOBRZE PORUSZONY. Dokładnie tego oczekuję od powagowanych. Dajesz do myślenia ale w zgodzie z cenzurą co jest bardzo ważne. Śledź, komentuj, dociekaj bo to wszystko wyszło daleko za skalę absurdu.
P.s. marzy mi się rs6c5 plus w klimacie sleepera, tak apropo ekologii. Powodzenia!!!
Twój pomysł z zakupem samochodu jest super, mielibyśmy same zadbane i uwielbiane przez właścicieli fury :)
Natomiast, czy brałeś pod uwagę, że w przyszłości może wystąpić:
1. Ograniczenie ruchu aut spalinowych (które np w Paryżu dzieje się już teraz)
2. Delegalizacja prowadzenia samochodów przez ludzi (kiedy w erze aut autonomicznych okaże się, ze to człowiek powoduje 99,9999% wypadków)
To jest bardzo ciekawy temat i zachęcam nie tylko prowadzącego kanał do dołączenia do dyskusji :)
Ja mam do pracy spalinowego busa .
A prywatnie tesle 3 obydwa spełniają swoje zadanie ale bardziej zadowolony jestem z tesli . Przyzwyczaiłem się do ciszy płynności jazdy itd .
Pozdrawiam z Norwegi
Ja mam Passata b5 1.9 tdi 110 km. Zajebisty motor, zadnych dpf-ow, ad blue i innych gowien.
Z tym pomysłem to myślę że nie ma nic lepszego
Radziłbym się douczyć pod kątem samochodów elektrycznych. Dawno takich bzdur nie słyszałem, a w temacie samochodów elektrycznych siedzę 7 lat. Szkoda, że tak wielu ludzi będzie miało teraz wypaczony obraz elektryków, ponownego wykorzystania baterii z tych samochodów, ich złomowania itp.